Kantoor community's in Amsterdam

Kantoorruimte huren den Bosch

Community, dat horen we tegenwoordig overal en dankzij social media is het echt groots geworden . In de wereld van het commerciële vastgoed (kantoorruimtes en bedrijfsruimtes) is community ook hot. Er vindt zich grote verschuiving plaats van bedrijven in eigen kantoren en panden naar gedeelde kantoorgebouwen en gezamenlijke voorzieningen. Iedereen probeert hierop in te spelen en zo de concurrentie voor te zijn. Hoe wordt een kantoor community dan aangeboden in Amsterdam en hoe kan jouw organisatie hier voordeel uit halen?

Ondernemers en organisaties in 1 gebouw

Bedrijven zoeken elkaar steeds meer op in kantoorgebouwen. Hiervoor zijn 2 verschillende typen kantoren beschikbaar. Het bedrijfsverzamelgebouw, waarin bedrijven vooral samen gehuisvest zijn en een aantal voorzieningen delen. Het (full service) business center, waar bedrijven samen gehuisvest zijn, voorzieningen delen en ook gebruik kunnen maken van allerlei uiteenlopende services. De community in deze kantoren verschilt per type kantoor en invulling van de eigenaar/operator.

Ondernemers ontmoeten, kennis delen, samenwerkenKantoor community huren Den Haag huiskamer kantoor

Bijna alle aanbieders van community in Amsterdam beschikken over grote gezamenlijke ruimtes waar  ondernemers en organisaties elkaar kunnen ontmoeten. Hier kun je als ondernemer goed netwerken, kennis delen, nieuwe zakenrelaties aangaan en komen tot verschillende samenwerkingen.

De gezamenlijke ruimtes worden soms op verschillende manieren aangeboden. Zo zijn er kantoren die vooral grote uitgebreide gezamenlijke lunchfaciliteiten bieden. Andere aanbieders hebben naast de traditionele kantoorruimtes en werkplekken ook een hele verdieping met zzp’ers en een open kantoorruimte met de mogelijkheid om te overleggen of bij praten.

Bovendien zien we tegenwoordig steeds meer thema ruimtes. Zo hebben sommige kantoren bijvoorbeeld een huiskamerachtige setting om mensen in te ontmoeten.

De digitale kantoor community

Er zijn ook een aantal aanbieders van kantoorruimte die naast de werkruimte een online community hebben. Dit wordt op verschillende manieren aangeboden. Zo is er een kantoor waar je via een app toe kan treden tot de digitale community. Hier kun je naast het reserveren an werkplekken en vergaderruimtes ook inchecken, contact leggen met andere members en op zoek naar klanten of diensten/producten afnemen.

Een andere manier waarop de digitale community de kantoor community verder ondersteunt is via nieuwsbrieven en websites. Via nieuwsbrieven worden klanten uitgelicht en en leuke informatie over het kantoor gedeeld. Op de website van de verhuurden staat dan vaak ook een lijst met alle huurders.

Extra faciliteiten dankzij de kantoor community

Door de community van organisaties en zzp’ers kunnen er faciliteiten gerealiseerd worden die normaal niet mogelijk zijn. Denk bijvoorbeeld aan een professionele koffiesalon, lunch en diner restaurant, fitness en kinderdagverblijf,

EventsKantoor community Amsterdam tijdens Sail

Verhuurders en aanbieders van kantoorgebouwen met meerdere bedrijven maken er tegenwoordig echt werk van om de community te faciliteren en stimuleren. Dit wordt zoals eerder besproken gedaan via veel gezamenlijke ruimtes, maar ook via events.  Zo worden er borrels, bbq’s, presentaties en andere evenementen georganiseerd. Tijdens SAIL 2015 is er in één van de kantoren aan het IJ bijvoorbeeld een evenement georganiseerd op de 18e verdieping van het kantoor met prachtig uitzicht op de boten.

Deel voorzieningen en bespaar kosten

Dankzij de community op kantoor bespaar je als organisatie ook kosten. Zo kun je allerlei voorzieningen delen met andere organisaties. Dan hoef je alleen de nodige kantoorruimte te huren om in te werken. Vergaderruimtes, presentatiezalen en print en copyfaciliteiten.

Deel services met de community

De zogenaamde full service business centers hebben naast gedeelde voorzieningen ook vaak veel services waar je gebruik van kunt maken. Omdat je met een community van ondernemers bent kun je besparen in kosten en tijd.

Denk hierbij aan services als een receptie, secretaresse, administratie, boekhouding, IT, wasserij/stomerij, kapper, zakenreisplanning, schoenmaker en een aanvullende lunch of diner bezorging.

Op zoek naar een kantoor community?

Neem dan eens contact op met één van onze kantoorruimte specialisten. Telefoon:085 485 21 84 E-mail: info@flexas.nl
 

Blogcategorie