Gratis whitepaper: Tien tips om succesvol te flexwerken als zzp-er

Je bent zelfstandig ondernemer of je gaat starten als zelfstandig ondernemer. Behalve jouw core business komen hier nog veel meer zaken bij kijken. Niet geheel onbelangrijk hierbij is jouw werkplek. In samenwerking met Starten.nl en Ikwordzzper.nl hebben wij een gratis whitepaper samengesteld met tien tips die jou helpen bij het vinden van de juiste werkplek.

Wat vind je in de whitepaper?

Gratis whitepaper op starten.nl

Tip 1 Wensen en eisen van jouw werkplek

Als je start met het uitzoeken van een geschikte kantoorruimte, zet je jouw wensen en eisen op een rijtje. Als je dit voor jezelf hebt vastgesteld, kun je gerichter op zoek naar een geschikte flexwerkplek. Zorg ervoor dat je voldoende aandacht aan deze stap besteedt, zodat je de kans op succes vergroot. In de whitepaper geven we je een aantal handvaten hoe je dit het beste kunt doen. Voor het eerst een kantoorruimte huren? Lees dan eens deze tips voor startende ondernemers bij het huren van een eerste kantoorruimte. 

Tip 2 Welk imago past bij jouw bedrijf?

Er zijn op het eerste gezicht veel mooie gebouwen in Nederland. Maar elk gebouw draagt een ander imago. Bovendien blijven ondernemers en bedrijven zoeken naar flexibiliteit en full service kantoorconcepten in de kantoremarkt die passen bij hun eigen merk. Zoek een kantoor dat past bij het imago van je bedrijf. 

Tip 3 Welk type werkplek past het beste bij jou en jouw bedrijf?

Kantoorhuisvesting kan onderverveeld worden in verschillende type kantoorruimte. Om erachter te komen welk type kantoor of werkplek het beste bij jou past stel je jezelf weer een aantal vragen die je op weg helpen bij het vinden van een geschikte werkplek. 

Tip 4 Kies de juiste locatie

De locatie van jouw werkplek of kantoor is belangrijk. Voor startende ondernemers zijn er bovendien veel kantoren die gericht zijn op zzp-ers en startups

Tip 5 Bepaal de grootte van jouw werkplek of kantoor

In jouw zoektocht naar een geschikte werkplek moet je rekening houden met veel verschillende aspecten: de prijs, locatie, faciliteiten maar zeker niet onbelangrijk is het aantal vierkante meter van jouw nieuwe werkplek of kantoor. Werknemers in Nederland hebben het recht op een veilige en gezonde werkplek.

Tip 6 Stel een budget samen voor de huisvestingskosten en overige services

In jouw zoektocht naar een geschikte werkplek zal het jou niet ontgaan zijn dat de huurprijs van een kantoorruimte op verschillende manieren wordt weergegeven: een vierkante meterprijs versus een werkplekprijs. De huurprijs van een kantoorruimte is altijd een belangrijke keuzefactor voor een bepalen of het kantoor geschikt is. 

Tip 7 Advies van een kantoorruimtespecialist

De kantoorruimtespecialisten van Flexas.nl helpen jou geheel gratis en vrijblijvend bij het vinden van de meest geschikte kantoorruimte voor jouw bedrijf. Zij brengen jouw wensen en eisen in kaart en geven jou onafhankelijk advies over de verschillende mogelijkheden. 

Tip 8 Hoe verhoog je de productiviteit op kantoor

Wanneer je een geschikte werkplek hebt gevonden is het belangrijk om alle beschikbare ruimtes in het kantoor zo goed mogelijk te benutten om productief te werken

Tip 9 Werken en netwerken

Als zzp'er is het een mogelijkheid om te kiezen voor een coworking locatie. Zo kun je flexibel werken en tegelijkertijd werken aan jouw zakelijke netwerk. 

Tip 10 Houd werk en prive gescheiden

Het belangrijkste als zzp'er is om werk en prive gescheiden te houden. Dit bevordert de groei van je onderneming. Maak jij de stap van je zolderkamer naar een flexwerkplek?

Gerelateerde artikelen:

De ideale flexibele werkplek om productief te werken

Gastblog Jobbird: In een virtuele wereld naar kantoor

Infographic: 18 tips om rekening mee te houden voordat je een kantoorruimte huurt